П`ятниця, 29.03.2024, 16:28Вітаю Вас Гість | RSS
Пасічнянський НВК
Меню сайту
Статистика

сторінка психолога


 

 

 Луценко Вероніка Петрівна, практичний психолог

Продовжується робота по підготовці учнів до участі в ІІ етапі конкурсу-захисту робіт МАН.  Проводяться індивідуальні та групові консультування, заняття. З психології досліджувала проблему впливу комп’ютерних ігор на підлітків Дудчак Діана, учениця 11-Б класу. Вона отримала цікаві результати. Бажаючі можете ознайомитись з роботою Діани та висловити свою думку з приводу даної проблеми.

Тема  роботи «Вплив комп’ютерних ігор на особистість підлітка». Мета дослідження   вивчити та узагальнити наявні у психологічній літературі знання про вплив комп’ютерних ігор на підлітків, з’ясувати чи є причинно-наслідковий зв'язок між насильствам на моніторі й агресивною поведінкою певної групи дітей, виробити рекомендації щодо зниження цікавості до таких ігор.

 Актуальність даної роботи обумовлена недостатністю знань та наукових досліджень  про вплив компютерних ігор на особистість підлітка.  Компютерні ігри наполегливо витісняють всі інші види діяльності при цьому помітна тенденція до зниження віку користувачів. Тому, дана проблема є досить важливою та актуальною для практичної психології і стала причиною вибору названої теми роботи. Результати дослідження були заслухані на засіданні гуртка «Рівний - рівному», надруковані в районній газеті «Колос» (№2, 2012).

Дослідження, які  проводила учениця, мали на меті визначити рівень ситуативної тривожності та агресивності учнів до гри та після гри у Counter Strike, порівняти результати та підтвердити або спростувати висунуту  гіпотезу проте, що комп’ютерні ігри агресивного змісту шкідливо впливають на психіку дітей.

Результати дослідження підтвердили гіпотезу про вплив комп'ютерних ігор з елементами на­сильства на рівень тривожності та агресивності підлітків, який зростає після навіть нетривалого часу за комп'ютерною грою.

Проведені дослідження дають матеріал для подальшого більш детального вивчення даної проблеми. Тема, яка була висвітлена у даній роботі є актуальною в сучасному світі і потребує подальшого розгляду.

 

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ

                                                                            

Кожній матері і кожному батькові хочеться, щоб дитина була слухняною й фізично розвиненою, щоб вона виросла щасливою, талановитою. Інша справа — чи буває так на практиці. Адже прірва пролягає між тим, чого батьки бажають, і тим, що вони реально роблять для реалізації бажаного. Протиріччя тут можуть бути просто разючі.

 

У вчителя є така форма роботи — «робо­та над помилками». Учні записують слово з помилкою ліворуч, а праворуч — правило. Потім наводять типові приклади до цього правила. Часто після кількох тренувальних вправ дитина може виправити помилку і вже її не припускатися. Туднощі виникають з дитячою душею.

Учені дійшли висновку: якщо на ранньо­му етапі розвитку дитини були якісь прога­лини або викривлення, то відгомін цього від­чуватиметься упродовж усього життя.

Що стосується творчих здібностей люди­ни, то тут можна згадати про так звані най­сприятливіші, «сензитивні» періоди для їх розвитку. І якщо час утрачено, то забезпечи­ти ефективний розвиток здібностей надзви­чайно складно.

Але зараз ітиметься не про спеціальні здібності, а про моральні якості людини, про вади характеру, які виникають з нашої про­вини в душах дітей. Діти виростають і пере­дають далі естафету помилок, розчарувань своїм нащадкам.

Помилкам простіше запобігти, ніж їх виправити — це вже стало аксіомою. Шкода, що часто ми цих помилок узагалі не поміча­ємо. Мабуть, колись настане час зрозуміти, у чому ж ми помиляємось.

Найголовніші помилки батьки роблять у сфері взаємин і спілкування з дітьми. Батьки повинні усвідомити: так, це і моя помилка. Лише тоді можна сподіватися нате, що самовиховання розпочалося.

Найскладніший випадок для кожного педагога — це самовпевнений невіглас, який у всьому сподівається лише на особистий досвід (часто дуже обмежений) і на сентенції типу: «Раніше так було — і нічого!» або «Батько мене бив, тому я виріс розумним...». Сподіваюся, що таких батьків у нашому випадку не буде, вони і книжок не читають з виховання...

Отже, почнемо....

Типова помилка батьків — нерозуміння. По-перше, вони не розуміють, насамперед самих себе, по-друге, —свою дитину і, нареш­ті, наслідків своєї поведінки стосовно дітей.

Останнє нерозуміння лежить в основі найтиповіших причин неправильного вихо­вання. Пам'ятаєте, ми вже казали про те, що дитинство-найвідповідальніший етап у розвитку дитини. Віковий розвиток психіки дитини — це процес нерівномірний, де роки спокійного розвитку змінюються періодами переходу від одного вікового етапу до іншо­го, який характеризується конфліктами й протиріччями.

Психолог Л.С.Виготський казав, що роз­виток дитини — це діалектичний процес, у якому перехід від однієї сходинки до іншої відбувається не еволюційним, а революцій­ним шляхом. В основі всіх революційних перебудов (і психічного розвитку також) — завжди якісь кризи, стани, коли визріває ситуація: «Ті, що нижче — не хочуть, а ті, що зверху — не можуть». Якщо це перенести на ставлення батьків до дітей, то можна поміти­ти: діти не слухаються, а батьки не можуть їх приборкати.

«Не слухається!» — це означає: виявляє впертість, вередує, «демонструє харак­тер»...

А ми знаємо, що для батьків (і не тільки) важливою рисою дитини є слухняність. Хоча на словах вони хотіли б, щоб дитина була розумною, виявляла ініціативу, творчість тощо.

Коли запитуєш у батьків, що вони вклада­ють у поняття «хороша дитина», часто чуєш:

• слухняна;

• з нею можна домовитися;

• спокійна;

• поступлива;

• покірлива.

Слухняна—отже, не заважає нам робити важливі справи, а також — дивитися телеві­зор, телефонувати друзям, читати газету...

Хочеться нагадати: якби діти завжди слу­халися батьків, нам би ще й досі довелося жити при каганцях. Той, хто творить, хто роз­вивається, — неспокійний, «незручний» і не завжди слухняний.

Але дорослі могли б знайти правильні шляхи: досить змінити тактику стосунків з дитиною, збільшити зону її самостійної діяльності, зрозуміти її потреби та інтере­си — і «революція» відбудеться мирним шля­хом.

Отже, розуміти дитину — це насампе­ред змінюватися разом з нею, з кожним роком ставати мудрішими, спостережливі­шими, толерантними. І знати, що кожен новий період життя дитини готує нам нові «сюрпризи».

На що іще треба звернути увагу? На оці­нювання. Що б ми не робили, нам завжди цікава думка певних людей: вони засуджу­ють чи схвалюють?

Таке оцінювання існує між дорослими й дітьми. Ми оцінюємо їх, вони — нас. Але вони не завжди можуть це зробити вголос. Яка ж головна помилка дорослих? Вона полягає в поганій звичці давати загальну негативну оцінку особистості з приводу її окремих, кон­кретних проявів. Така оцінка завжди спри­ймається гостро і переживається як неспра­ведлива. Вона спричиняє відчуття образи. З таких образ між нами і тим, кого ми образи­ли, виникає бар'єр непорозумінь і недовіри, через який навіть справедливі нарікання не можуть пробитися.

Батьки, не кажіть:

— Ти взагалі ледар!

— Ти завжди запізнюєшся!

— Ти ніколи не виконуєш!..

Треба оцінювати конкретний учинок, а не особистість загалом:

— Ти вчора не продумав свій учинок;

— Цього разу тобі не вдалося...

У того, кого оцінюють, з'являється надія: «Завтра обов'язково виправлюсь», «Іншим разом удасться...» При цьому відкривається перспектива вдосконалення, зростає впевне­ність у своїх силах.

Наведемо приклад з городництва. На присадибних ділянках ми вирощуємо квіти й боремося з бур'янами. Плекаємо кожен паросток, удобрюємо. А бур'яни ростуть, дай лишень їм волю — «заб'ють» наші квіточки. А головне: вони не потребують до себе уваги. А яка сила, тиск, плодючість!

Чи не так і у вихованні? Негативні риси з'являються самі собою, а позитивні треба терпляче й безупинно самим прищеплювати й виховувати. Інакше виникнуть запитання: «Звідки це в неї (чи в нього)?», «Ми поганого не вчили...»

На жаль, цього обмаль — не вчити пога­ного. Треба систематично, постійно вчити добра.


Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
ХНУ
Дослідне господарство ПАСІЧНА
ВКонтакте